maandag 5 september 2011

September - Eiger Maand (deel 3)

De maandag is bijna voorbij en dat wil zeggen dat ik de dagen voor het vertrek naar Zwitserland af aan het tellen ben. Aangezien ik vanaf Montelparo de reis naar Grindelwald op de motor af wil leggen ben ik begonnen met de voorbereiding. De ketting is gesmeerd en de bandenspanning gecontroleerd. Behalve kleding, kaartmateriaal en andere "standaard" spullen moet er nu ook een complete bergsportuitrusting mee. Wat precies zal ik de volgende keer vertellen.
Om dat allemaal mee te krijgen moet er goed nagedacht worden hoe ik dat zo compact mogelijk op de motor krijg. Ik heb geen kofferset maar doe het anders. Op de tank komt een tanktas, achterop de buddyseat twee zadeltassen en daar bovenop een zogenaamde dry-bag. In de dry-bag verpak ik mijn grote rugzak die vervolgens weer vol zit met ander gerei. De riemen om de zadeltassen vast te zetten heb ik vandaag op lengte gemaakt en de tassen hangen zo mooi tegen het zelfgemaakte subframe aan; dat gaat wel goed. Van de week nog even passen of de dry-bag een beetje fatsoenlijk bevestigd kan worden en dan ben ik min of meer klaar; in ieder geval weer gerust gesteld om te weten dat het allemaal mee kan. Ik heb mijn reisroute bepaald en ga via de Reschenpass en de Fluelapass. Overnachten doe ik in Bad Ragaz waar ik Han ontmoet. De dag daarna reizen we samen verder. Mocht het nou zo zijn dat het volgende week staat te hozen dan gooi ik alles in de auto en rij ik daarmee naar Zwitserland. Liever niet natuurlijk want motorrijden is zooooo mooi.
uitzicht vanaf de "brommer"
ik bedoel maar .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten